fredag 7 oktober 2016

Inredning






Alldeles för stark sol för att fota men ett livstecken och fredagshälsning i alla fall! Jag har precis inrett den nya utställningen på Inredia- Kärlek till trä. Jag visste direkt att jag ville visa mer trä eftersom det knyter ihop dåtid, samtid och framtid på ett fint sätt. För trä har alltid förenat oss i allt från ved till hus och framöver kommer vi att se mer och större arkitektur i trä! Dessutom är det vackert!  Det finns många företag och hantverkare i Tibro som gör under med detta material och en stor portion av detta finns nu i utställningen!

Vikväggen Svanvik har jag ritat och Tre Sekel har tillverkat den i lutad och vitsåpad furu. Skinnen kommer från Karlsbergs gård och är defekta vilket gör att de passar perfekt att bygga med. Skinn dämpar ljud och isolerar. På baksidan sitter en matta av kork vilket är ett annat favoritmaterial. Jag har märkt att mina privatpersoner till kunder gärna vill kunna skärma av den öppna planlösningen på ett enkelt sätt.

På bilderna syns bland annat Noas snickeri, scandiwall, Tre Sekel, Ire möbel, Offecct, Möbelboning, Möbeldesign, Karlsbergs gård, Chrilins, Hjo Krukmakeri, Karin Hurtig, Mölltorps växtinredningar, Klingströms svarveri, Colorama Tibro, Syntema, Primpanel, Stolfabriken, Skryta slow design, AEO Studio, Bildhuggare Thorleif Aiff, Tvålfabriken i Hjo, Förr & Nu och Glasmästar´n i Tibro. Fler och bättre bilder kommer.

Tack till alla som kom till föreläsningen igår, alla som besökt, deltagit i arbetet och samarbetat. Men framförallt tack till er som tillverkat allt detta högkvalitativa, miljömedvetna och väldesignade inom både hantverk och industri! Det är fantastiskt!

Trevlig helg!



Foto: Magdalena Svedlund, Inredia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar