måndag 9 november 2015

Ta tillvara på hösten: Naturliga dekorationer – helt gratis







Min senaste artikel för Houzz heter Ta tillvara på hösten: Naturliga dekorationer – helt gratis. Klicka på rubriken eller läs hela artikeln här! 

Nu åker jag till slottsträdgården Ulriksdal för designdagar. Det jag ser extra mycket fram emot är estetiskt ljussättning med Torbjörn Eliasson vars senaste bok ingår i utbildningen till trädgårdsarkitekt. Samt internationellt verksamme trädgårdsarkitekten Diarmuid Gavin som föreläser om sin syn på 2000- talets design med avstamp i sin Londonbaserade verksamhet. Gissa om jag har höga förväntningar på dagarna!

Kanske hörde ni diskussionerna om parker och andra gröna områden på nyheterna förra veckan. Vi måste räkna med stora regnmängder i framtiden och planera för magasin för både vatten och -tänker jag- snö. Jag tycker att det här området är väldigt intressant även när jag planerar villaträdgårdar. Vart tar vatten och snö vägen när det kommer i hög intensitet och volym!? Svaret är lätt- enklaste vägen! Men kan man vända det till något positivt!?

Ha en riktigt fin vecka!

2 kommentarer: