söndag 22 november 2015

Får man börja pynta i veckan!?







































Det här gillade barnen! Bambi på isen!


I veckan kommer nya bilder på vägen fram till ett julfint hem. Men först en återblick!

Jag har städat nästan hela helgen. Min man är jättebra på att vardagsstäda (läs dammsuga) men när det gäller storstädning håller han sig långt borta. Och lika bra det. För när jag väl vänder upp och ner på allt då vill jag bara köra på och få det gjort- på mitt sätt! Skura bakom socklarna i köket, riva ner och vädra gardiner och in med allt från vaser till ljusstakar i diskmaskinen. Tjejerna är gärna med och skurar golv och skakar våra få mattor. Nu tar två dagars lågintensiv träning ut sin rätt men det känns också väldigt lugnt! För det är den effekten vårt nystädade hem har på mig- det känns lugnt! Och det är precis den känslan jag vill ha när vi under lediga stunder i veckan plockar in stjärnor och ljusstakar som ska få lysa i veckorna framöver. För julen må vara både rolig och hysterisk. Men första advent är magisk!

I veckan skall jag förbereda nya reportage för Houzz. Och så funderar jag hur jag kan paketera mina tjänster till att bli en bra julklapp. Jag har gjort många trädgårds- och inredningskonsultationer under året och kanske kunde det vara en fin julklapp till de nyinflyttade, nybyggarna eller de som helt enkelt inte kommer överens (med familjen eller kanske ännu oftare med sig själv)!

Jag önskar verkligen att jag kunde visa fler jobb på bloggen, facebook eller instagram. Men ofta känns arbetet för privat för att jag ska vilja fråga dem jag har uppdrag hos. Men något ska det väl dyka upp framöver... Mitt arbete för Houzz däremot får ni gärna följa. Och jag kan verkligen rekommendera sajten för er som inre redan har varit nyfikna nog! Nedan kan ni läsa engelska versionen av vårat hemreportage. Det blir lite mer förvrängt varje gång (efter USA och Australien bor vi på västkusten och det tog hela 9 år att renovera huset).

Bilden på mig är fotad av Anne- Charlotte Andersson 2013 till reportage i Allt i Hemmet julspecial.

Trevlig vecka!


3 kommentarer:

  1. Lov'it!! Beautiful arangements...
    Lovely greetings, Peetje

    SvaraRadera
  2. Det är många som redan börjat pynta har jag sett på bloggarna ;)).....jag väntar nog till i slutet av veckan...kanske på torsdag...men stjärnor och stakar sätter jag upp på fredag.....tomtarna får snällt vänta ett tag till, hihi...
    Så fint du har det ;)
    Bia

    SvaraRadera
  3. Härliga julbilder! Här var det också storstädning i helgen så man lugnt kan plocka fram adventssakerna och njuta av lugnet denna vecka. /Sofia

    SvaraRadera