måndag 11 november 2013

När man får fina gäster...







Vi är ganska mycket ute i skogen. Det blir korta turer med barnen men huvudsaken är ju att man kommer ut! Att följa Öringens vandring upp i bäckar från Vättern är senaste utflykten. Älg ser vi varje vecka och då behöver vi egentligen inte lämna huset. Äpplena är för lockande för att motstå mitt på dagen för dessa båda tjurar. Stånghorn med 8 taggar på den stora och 6 på den mindre. Två stora kor brukar hålla sig i bakgrunden. Men nu har ju jakten varit igång ett tag så antalet kan ju ha ändrats! 
Önskar alla en fin vecka!

4 kommentarer:

  1. Hos min mamma är det också rena älgvandringen,
    ibland äter dom äpple så dom blir berusade.
    Häftigt med fotot där din man och dottern tittar ut.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Härligt att vara mycket i naturen. Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Ja det må jag säga var fint besök så det förslår !!! När man ngn gång kommer nära en älg förundras man över hur stora och pampiga dom faktiskt är !
    Bäcköring lät spännande...det skulle jag oxå vilja se !

    En riktigt fin dag till dej och stor kraaam

    SvaraRadera
  4. Ståtliga djur är de! Men jag är nöjd när jag ser alla fina fåglar som kalasar på talgbollarna vi hängt uppe i träden! Ha en fin dag! kram Nina

    SvaraRadera