torsdag 8 mars 2012

Pärlhyacinter & väderprognoser



 Jag vill ju rapportera vårtecken men hittar inga för all snö! Men enligt väderleksrapporten jag just såg är värmen på väg! Nå ja, inget man kan påverka men visst är vi många som längtar efter knoppar och kvitter!!! Vi har en fullproppad helg framför oss. Proppad med kul saker... kalas o kalas o melodifestival! Jag tycker verkligen att det är ett härligt spektakel med alla delfinaler. Det börjar liksom på vintern när man som bäst behöver lite "glam" och när Sverige har ett resultat är det vår, i alla fall enligt kalendern! Har du någon favorit i finalen förresten!!!?

6 kommentarer:

  1. hEJ! VISST är det härligt att nu våren snart är här i alla fall till helgen..... min favvo i finalen är Loreen......eller David.....en riktigt härlig låt som man joddlar på för fullt var man än går , man kommer på sig att sjunga högt, med några läckra moves till hahahah.....Läcker bild! kramen från Maja

    SvaraRadera
  2. http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    Så mycket fint du visar, har varit rut på din blogg, och beundrat...
    Jag har inte sett alla bidragen, såg Flink och tyckte att han såg så fräsch ut, och låten hade ett sånt budskap, har följt med för lite för att "tycka" något, egentligen.

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  3. vad fina bilder på vårblommor. Här i Borlänge har det snöat hela dagen. Ja på lördag hoppas jag på Loureen, heter hon så tro? Ha en forsatt fin vecka kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. SÅÅÅ fina bilder:) jag gillar din blogg...bra inspiration.
    Jag önskar dig en superskön helg med hopp om vårsol:)

    LOVE Maria på inredningsvis

    SvaraRadera
  5. Tack snälla söta för din goa kommentar hos mig :)

    Ja idag trodde jag knappt mina ögon när jag fick se all snö... Men det lär ju gå bort till helgen, då det skulle bli hela 8 plusgrader här :)

    Min favorit är Lisa Miskovsky eller Ulrik Munther.... Loreens bidrag är oxå kanon.
    Må så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Nej,någon vår har vi inte, men det brukar vi inte heller ha den här tiden på
    året ! Men nu regnar det så vi får väl se om snön krymper trots allt.
    - Underbara bilder som får en att längta och drömma om den där våren !
    Vilken härlig helg ni ska ha med alla kalas, och allt vad det innebär ;)
    - Jag ser med bävan fram emot kvartsfinalerna i hockey som börjar i morgon !
    " Mitt hjärtas lag" Skellefteå möter Modo ...Så pulsen är hög vid 15- tiden i morgon ;) - I Schlagerfinalen gillar jag flera låtar faktiskt...men tror väl som alla andra att Loreen vinner !
    Kram !
    Anneli ♥

    SvaraRadera